Röda böcker över min tröskel

Jag trodde aldrig att jag skulle släppa Liza Marklund över min tröskel men efter att ha läst Feministbibliotekets åsikt om denna bok och sen hittat den på årets bokrea för en tjuga så resignerade jag. Jag vet ingenting om henne egentligen men jag gillar som bekant inte deckare direkt och så, förlåt mig om jag är konservativ nu, så vill jag inte ha författarens nylle på omslaget till min bok. Samtidigt som jag skriver detta så undrar jag faktiskt varför. På en skiva vill jag ju ha artistens nylle – vad är skillnaden egentligen? Jag får fundera vidare på det.

Ett nylle fanns också på en annan bok som kom till mig. På gymmet, där det finns TV nu för tiden, snappade min sambo upp ett boktips han trodde han skulle vara något för mig. Han visste inte vad boken hette men hade snappat upp några ledtrådar så att jag i bästa Sherlock-stil kunde googla fram att det var Magnus Zaar som varit hos Malou och pratat om sin nya bok Den nakne ambassadören. Den här dagen var den där dagen när alla ska köpa choklad och blommor och tycka om varandra, så Malou hade bett alla ta med sig ett tips på en kärleksbok, eller något i den stilen. Magnus Zaar rekommenderade då denna bok som idag låg hemma och väntade på mig.

One response to “Röda böcker över min tröskel

  1. Pingback: Vårliga böcker « Bokdivisionen

Kommentera

