Mitt första surftåg

Så har jag då varit med om premiären för Bokmanias litterära surftåg! Det var lite problem med ljudet i början men sedan Ivana startade om mikrofonen fungerade det toppenbra för mig. Tyvärr fanns det andra som hade problem hela tiden men tack vare skriftlig information i chatten kunde de hänga med ändå.

Vad innehöll då detta surftåg? Jo, det var just en litterär resa. Med hjälp av bilder, filmer, fakta och berättande presenterades två böcker: Andningsgunga av Herta Müller och Hur madonnan kom till månen av Rolf Bauerdick vilka båda har anknytning till Rumänien, Bokmässans temaval för nästa år. Jag har aldrig läst Herta Müller och blev riktigt nyfiken på henne, Andningsgunga  rekommenderades som en bra introduktion till hennes författarskap och det kommer jag att ta fasta på. Bauerdicks roman verkade minst sagt komplett galen i sin handling och detta var tydligen en debut av denne tyske författare. Ivanas syfte var att inspirera och intressera oss för dessa böcker och detta lyckades hon verkligen med. Jag kommer definitivt att följa med på nästa surftåg!

2 responses to “Mitt första surftåg

  1. Hej!

    Va kul att du gillade Ivanas surftåg! Det gjorde jag också. I nästa surftåg ska allt gå som på räls för alla som Ivana uttryckte det 🙂 Hoppas vi ses i ett surftåg framöver!

    Hälsningar

    Niclas från Surftrain
    (Niclas@wussap.com)

Kommentera

