Gardellördagen har väckt min nyfikenhet

Innan jag började med bokbloggeriet hade jag ett hum om några böcker här och där som jag ville läsa. Sedan ca två månader tillbaka så växer min önskelista i princip för var dag. Jag skriver inte ens upp alla böcker jag blir sugen på utan hoppas kanske att jag ska glömma bort dem på vägen eftersom jag ändå inte kommer att hinna med alla!

Idag har ju Fiktiviteter haft Gardellördag vilket fått mig att klicka runt bland de deltagande bokbloggar. Hos enligt O och Beroende av böcker hittar jag inlägg om boken Jenny och jag vill genast läsa den. Jag vet att jag läste åtminstone en bok av Gardell för ca 20 år sedan men jag kan inte minnas vilken. Jag kan gissa på En komikers uppväxt men jag känner inte igen storyn när jag läser om den. Eftersom jag ändå vill läsa Jenny så kan jag ju lika gärna börja om från början och läsa allihop. Först ska jag bara skriva upp dem.

6 responses to “Gardellördagen har väckt min nyfikenhet

  1. Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter – verkligen jättebra bok. Första (och hittills enda, tyvärr) boken jag läste av Jonas. 🙂

  2. Samma här. Har inte läst någon Gardell men efter att kikat på några inlägg med anledning av Gardellördagen så inser jag att jag vill prova En komikers uppväxt så den hamnade på listan för att låna på biblioteket (där alltfler hamnar istället för köpalistan faktiskt).

    • ❤ biblioteket 🙂 Jag har för mig att jag faktiskt uppskattade den där boken, vilken det nu var, som jag läste under skoltiden. Det är verkligen roligt när andra bloggare kan inspirera så pass som denna temadag faktiskt gjorde!

  3. Jag hade heller aldrig läst något av Gardell, innan Fiktiviteter ordnade Gardellördagen. Det kommer att bli fler Gardellböcker för mig.

Kommentera

