Bokmanias surftåg och funderingar kring bokmässeteman

Ingen bokintresserad har väl lyckats undgå att Rumänien blir 2013 års tema på Bokmässan. Jag har inte hängt med särskilt väl i bokmässevärlden så jag blev lite nyfiken på vad tidigare års teman har varit. Jag hittade en komplett lista på Bokmässans hemsida och konstaterar att det varit övervägande europeiska teman med en tonvikt på länderna i närheten av Sverige. Nu kanske detta beror på något som jag inte känner till, jag menar, det kanske ska vara så av någon anledning. Om någon har mer fakta i detta så får ni mer än gärna upplysa mig. Själv undrar jag bara lite försynt om inte resten av världen har något att komma med?

För att i alla fall bekanta mig med Rumänien så hittade jag till surftåget hos Bokmania som jag hoppade på. Avgång sker på måndag 13 februari kl 18. Vill du också vara med kan du anmäla dig här.

Kommentera

