När små blir stora

Nu har jag fortfarande ganska små barn men den yngsta ska hur som helst lämna förskolevärlden och inträda i skolvärlden efter sommaren. När jag bläddrar igenom reakatalogerna på nätet inser jag lite vemodigt att jag snart inte behöver köpa vackra underbara bilderböcker längre. Eller kan man kanske läsa dem själv?

3 responses to “När små blir stora

  1. Jag lånade en massa Vem-böcker på biblioteket idag och hoppas att de går hem. Annars får jag väl läsa dem själv!

  2. Kul förresten att hitta en ny blogg, tack för kommentaren som gjorde att jag hittade hit!

  3. Jo vi kan ju läsa dem själv fast jag tror inte att det är riktigt samma sak. Det är något visst med att läsa för ett barn och prata med dem om boken för att se vad de har uppfattat och hur de tycker och tänker. Kul att jag ledde dig hit! 🙂

Kommentera

