Sparade böcker från min barndom/ungdom del 3

Missne och Robin av Inger Edelfeldt. Mitt ex är utgivet 1986.

En snabb genombläddring av den här boken gör att jag gissar att det jag gillade var den mystiska stämningen i skogen. Något som omslaget också skvallrar om.

Den här boken har i alla fall hängt med sedan jag var med i bokklubben ”Läsbiten”. När jag försökte hitta lite info om den bokklubben hamnade jag hos Om böcker som jag hunnit läsa och hennes genomgång av sin bokklubbskarriär. Jag blev inte så mycket klokare på Läsbiten men jag insåg att jag också varit med i Kalle Ankas bokklubb och Disney’s bokklubb. Alla de böckerna måste jag dock ha kasserat eller skänkt till mina yngre syskon.

Kommentera

