Likriktning pågår

Tvärtemot alla (?) andra bokbloggare så har jag ingen överfull bokhylla med olästa böcker och lyder inte heller under något köpstopp. Detta måste jag ju såklart råda bot på så idag fick jag hem årets första beställning:
  • Timmarna av Michael Cunningham
    för att jag gillade filmen och enligt O säger att boken är ”så mycket bättre” 
  • Primtalens ensamhet av Paolo Giordano
    för att den hette Primtalen
  • Yarden av Kristian Lundberg
    för att bokhora övertygade mig om att den är fantastisk
  • En gåtfull vänskap av Yoko Ogawa
    för att jag tittat på den på Pocket Shop
  • Arseniktornet av Anne B. Ragde
    för att det är Anne B. Ragde
  • Mrs Dalloway av Virginia Woolf
    för att jag blev nyfiken på Woolf när jag läste en artikel om omvända könsroller
6 responses to “Likriktning pågår

  1. En gåtfull vänskap och timmarna ligger på vänt här också. Älskade filmen timmarna jag med, men tyvärr har boken lyckats hamna bland hyllvärmarna.

  2. Vad skönt ändå att inte ha en överfull bokhylla. Det är härligt att kunna välja och vraka i typ fyra år framöver men kan också kännas stressande ibland. 🙂 Roligt att du är med i Strindbergutmaningen förresten.

  3. Josefin (Fabulerat)

    Jag har inte heller några hyllvärmare! Är mer av slit och släng-karaktär och har inga problem med att göra mig av med olästa böcker. Härlig beställning! Ska bli kul att se vad du tycker om dem.

    • Nja, några få hyllvärmare hade jag, men inte så många andra som många andra. Nu har jag lagt in dem allihop på sidan ”I bokhyllan” också så att jag kan påminnas lite om dem.

  4. Pingback: Otrohet mot en bok « Bokdivisionen

Kommentera

