Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

Titel: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Författare: Jonas Jonasson

Förlag: Pocketförlaget
Sidantal: 404
Utgivningsår: 2010 (Originalupplaga: 2009)

Utläst: 29 december 2012
Mitt betyg: 3/5

Tredje och sista boken i min därmed avklarade samboutmaning! Yay!

Vi möter Allan som på sin hundraårsdag sticker från hemmet och hamnar i de mest osannolika äventyr. Vi möter också Allan genom hela hans liv när han hamnat i de mest osannolika äventyr och påverkat flera av de stora världspolitiska händelserna.

Det är absolut en bra story det här och jag gillar mycket av den men någonstans har jag svårt för det här osannolika. Inte på så vis att jag måste läsa realistiska böcker även om jag nu gillar sådana väldigt mycket. Men jag gillar också rena fantasyböcker eller allra helst böcker där det smyger sig in något konstigt mitt ibland oss, i vår verkliga vardag. Den här boken är mer som en skröna och i romanform blir det lite för mycket för mig. Författaren jämförs flitigt med Paasilinna som jag aldrig läst och nu förmodligen inte kommer att göra heller. Det är bitvis roligt och jag vill veta hur det går men ibland vill jag liksom snabbspola mig framåt. Men, yay, jag klarade ju min utmaning!

Köp på Adlibris eller Bokus

Lämna en kommentar