Bokbloggsjerka 12-15 okt

Dags för veckans bokbloggsjerka igen. Den här veckan får vi två frågor:

Det har väl knappast gått någon förbi vem det var som vann Nobelpriset i litteratur, och en av veckans frågor är naturligtvis om det var rätt person som kammade hem priset?

Åh, jag önskar att jag hade något smart att säga här men jag har faktiskt ingen koll på bokliga priser överhuvudtaget och vem som borde få dem eller ej. Fast det känns kul att jag har Det röda fältet hemma och jag ser fram emot att läsa den snart.

I dag kom jag hem från biblioteket med hela famnen full av böcker, och det beror inte på att jag är utan läsning, utan det hänger helt enkelt ihop med att jag är beroende av böcker. Vilket leder oss till fråga nummer två: hur många böcker finns just nu i din att-läsa-hög?

Jag har omkring 30 olästa böcker i min egen bokhylla just nu plus några ungdomsböcker för barnboksprats räkning. Skulle mina böcker ta slut så har jag ett par kandidater bland sambons böcker också. Sen vill jag ju läsa om några böcker också!

17 responses to “Bokbloggsjerka 12-15 okt

  1. Det är förvånansvärt många som inte bryr sig nämnvärt om Nobelpriset. Jag trodde jag var ensam om det :)

  2. Det ligger runt 30 här hemma också :) Fast sedan jag skrev jerkan har det blivit lite bibliotekslån och en bok på posten! :)

  3. Vad kul att någon annan hade Det röda fältet hemma! :D Jag ska också försöka läsa den snart.

  4. Ni som har röda fältet är ju faktiskt lite häftiga, själv hade jag inte ens hört talas om den =/

  5. 30 böcker var inte farligt, härligt!

  6. Du hade ju en inte allt för stor bokhög!

  7. Hmm, läsa om är ett problem för mig kommer så mycket nytt att läsa att jag hinner aldrig läsa om det jag vill läsa igen…

Kommentera

