Jajamensan

Det var ju en vinnare jag hade lånat hem! Bara nu inte Mo Yan tar illa vid sig av att jag pyntat Det röda fältet med en hundutställningsrosett. Man tager ju vad man haver liksom. Medaljen är fint förvärvad av lillkillen på Minimaran förra året.
Jag har fortfarande inte läst pristagaren men visst måste jag göra det nu snart innan boken blir tillbakakallad till biblioteket. Egna spekulationer om vem skulle få årets Nobelpris i litteratur hade jag inga alls. Om det inte vore för alla andra smarta bokbloggare hade jag inte haft denne pristagare på nattduksbordet.
Grattis Mo Yan!

Kommentera

