Har jag en vinnare hemma?

Jag sprang in på biblioteket i afton (bokstavligen, för det var fem minuter före fotbollsföräldramötet) för att klämma på lite Mo Yan-böcker utifall att jag beslutar mig för att hänga på Lyrans kinesiska oktober. Egentligen var jag mer sugen på Ximen Nao och hans sju liv som också skulle finnas inne men den befann sig inte på rätt hyllplan vid den här tidpunkten. Snabbt ryckte jag åt mig den prisbehöljda (åtminstone i hemlandet) Det röda fältet istället så nu har jag åtminstone en potentiell vinnare av nobelpriset i litteratur 2012 hemma. Om jag hinner läsa den innan det tillkännages vem som får priset är dock högst osäkert.

20121003-220518.jpg

3 responses to “Har jag en vinnare hemma?

  1. Ska bli intressant att se om du har en vinnare;-) Då ser jag fram mot att läsa vad du tycker!

  2. Pingback: Jajamensan « Bokdivisionen

Kommentera

