Bokbloggsjerka 21-24 sep

Jag har slarvat några veckor men nu är det dags för veckans bokbloggsjerka igen:

Berätta om en bok (eller flera) som du har fått, lånat, köpt etc. den här veckan?

Om jag får sträcka ut min vecka till att omfatta även söndagen så hämtade jag ju hem Nene Ormes Udda verklighet då. Jag har småbörjat lite på den men prioriterar Artighetsreglerna till torsdagens bokcirkel. I måndags gick jag ner på fysiska bibblan och hämtade mitt reserverade ex av Christie Watsons Små solfåglar långt borta som ska läsas till nästa månads bokcirkel. Annars väntar jag fortfarande ivrigt på mitt ex av Betvingade men jag fick ett vänligt mejl som förklarade förseningen med någon sorts kaos på förlagskontoret. Ombyggnad eller flytt tror jag.

32 svar till “Bokbloggsjerka 21-24 sep

  1. Känner inte igen någon av dina böcker för veckan. men dom skall kollas upp!

  2. Vet inte om jag skulle lämpa mig till att delta i en bokcirkel- jag skulle nog liksom läsa bara annat och inte den boken man borde.

    • Fast vi väljer ju ut boken tillsammans och det är otroligt roligt att diskutera en bok med andra! Om man är en bra säljare ;) så får man dessutom ofta igenom sina egna förslag som bokcirkelns val och varför skulle du inte vilja läsa en bok du själv vill läsa? Du kanske bara är sjukt obstinat när det kommer till måsten?

  3. Tänkte läsa Neme Ormes så småningom, men jag får väl börja från början.

  4. Okända författare för mig och nyfiken-på listan bara växer :)

  5. Samma här – väntar på mitt ex av Betvingade. Flyttkaos, var det svar jag fick och man kan ju förstå att det blir förseningar :)

  6. Neme Ormes vill jag läsa! Har läst så mycket om hennes böcker nu :)

  7. Känns som att du har en hel del i pipen. Inte heller jag kände igen någon av böckerna.

  8. Artighetsreglerna är en bok som jag verkligen vill läsa! Kan man få ett par veckor lästid?

  9. SV: Tack för att du tittade in på min blogg, det är kul att fler börjar hitta dit.

    På tal om dåliga böcker, vilken var den senaste du gav upp på?

    • Tack detsamma! Jag är tydligen väldigt bra på att hitta böcker jag gillar så jag har faktiskt hittills aldrig gett upp en bok (nu pratar jag iaf om mitt moderna bokliv som främst hänger ihop med min bloggperiod, innan dess minns jag inte). Dock har jag pausat Alice i underlandet och Lyckan är en sällsynt fågel då jag inte riktigt kunnat ta dem till mig. Ibland är dock en bok inte rätt vid det tillfället utan den passar bättre någon annan gång så jag har inte avfärdat dessa böcker utan just bara pausat dem. En bok jag dock skulle ha lagt bort om det inte vore för att den kom från Booked var Allra hemskaste syster.

  10. Nene Ormes är står på min lista! Jag läser inte mycket paranormal eller urban fanstasy så jag skjutit upp att läsa den eftersom jag läst blandade recensioner och är en mes. :/ Tänker iaf läsa böckerna när hela trilogin är ute.

    • Det är inte min vanligaste genre men jag gillar att prova nytt och har hört mest bra saker om Ormes! Vanligtvis gillar jag också att läsa trilogier när alla är ute men den här passade bra att prova just nu ändå.

  11. Nya titlar för mig, kul! :)

  12. Udda verkligheter har jag varit lite intresserad av. Kan vara värt att titta en gång till kanske :).

  13. Väntar också på Betvingade, ska bli spännande att läsa :D

  14. Jag fick Betvingade i en goodiebag förra veckan och när jag läst undan lite i min bokhög ska jag ta mig ann den.

Kommentera

