Mer August

Ord och inga visor frågade för några dagar sedan hur det stod till med vårt August-intresse. Jag har fortfarande bara avverkat Hemsöborna i Strindbergs-utmaningen men ikväll var jag och såg Tribadernas natt på Stockholms stadsteater och det var en väldigt bra föreställning och en rejäl boost för min nyfikenhet på denne man. Som alltid när jag läser eller tittar eller för den delen hör talas om något så börjar jag fundera på vad som är sant eller inte och hur saker och ting egentligen har begivit sig. Jag vill veta mer och jag vill gräva ner mig. Vem var han egentligen den där lille mannen med håret på ända? Hur stod det till med alla kvinnor, kvinnosynen och karriären? Så, jo tack, det står utmärkt till med August-intresset här.

Kommentera

