Skriva lite

Det var någon någonstans som alldeles nyligen tipsade om Johanna Wistrands böcker Kom igång & skriv! och Skriv boken! Jag lånade hem dem bägge två och har bläddrat igenom dem litegrann. Idag unnade jag mig att pröva dem seriöst och jag bestämde mig för att köra på Kom igång & skriv! då jag tyckte att de övningarna var lättast för en sådan fullständig novis som jag (i alla fall när det gäller skönlitterärt skrivande). Det var riktigt roligt att bara blajja på om saker och skönt att övningarna var tidsbegränsade. Då kom jag aldrig till den punkt när jag undrade vad som skulle ske här näst i berättandet. Om detta sedan leder till något i framtiden återstår väl att se men nu har jag åtminstone börjat så smått.

3 responses to “Skriva lite

  1. Kul! Ska jag också kolla upp!!

  2. Precis där är jag nu idag, och det är så intressant. Och kul dessutom. Hur långt är du kommen nu?

    • Haha, jag är nog ungefär lika långt kommen ännu! Jag lider ganska stor brist på tid för närvarande då jag både arbetar och studerar, på heltid. Men om ca 2 år är jag klar med studierna så då ska jag bli desto aktivare med skrivandet! :-)

Kommentera

