Iiiiiiiihhhh

vilket fint paket jag fick från Ielinashylla idag! Det var så fullproppat med saker att jag ärligt undrar hur brevbäraren lyckades klämma in det i postfacket/brevlådan (vad det nu kallas när de sitter i porten). Elina hade varit omtänksam och stoppat ner massor av ursöta prylar som hon tänkte var bra att ha för en ”student/pedagog/hemmaplanerare” som mig. Så rätt, så rätt. Hon hade också bestämt sig för att jag var tedrickare utan att veta att jag självfallet är det! Jag var lite nervös häromdagen att Artighetsreglerna skulle ligga i paketet då jag plötsligt insett att nästa bokcirkel snart är här och därför panikbeställt den från Adlibris. Till min stora, stora glädje låg istället Själens osaliga längtan där och jag är sjukt sugen på Audrey Niffenegger. Får se om den kanske slinker före Gardell nu i läsordningen. Riktigt glad blev jag också över en bok som Elina själv tycker mycket om och vill rekommendera andra: Hundra procent fett av Liv Strömquist. Jag har varit nyfiken på henne men hade aldrig kommit mig för att inhandla något själv. Den ska jag bläddra i redan i afton.

Superdupertack till Elina och nu vet jag hur en riktig födelsedagspåse ska se ut den dagen det blir dags för mig att ha kalas!

20120906-185240.jpg

6 responses to “Iiiiiiiihhhh

  1. Åh, vad kul att paketet kommit fram! ;D Jag hade ju lite problem med att hitta postomdbud i och med att påsen inte gick in i gula lådan i proppfullt skick! (; (: Vad kul att du verkade tycka om kalasinnehållet! Jag klurade lite, sedan bestämde jag mig för att det här nog kunde fungera! (: (;

    • Strömquist är påbörjad och likaså teet och chokladen!

      • Ah – gott du! (: Jag chansade ju lite där med teet. Men som jag skrev – hade du inte druckit själv, så kanske du i alla fall hade varit tebjudande. (: (; Nu är jag nervös att du ska HATA Strömquist bara för det. ;P ^^

      • Ja, jag bjöd faktiskt min 9-åring på jordgubbsteet då det är hans favoritsmak! :-) Jag har bara läst lite i Strömquist än så länge och jag är väl inte alltför mycket för serier egentligen men jag gillar verkligen det hon skriver och jag uppskattar hennes värderingar! Så du kan sluta nojja!

  2. Pingback: Kul att se… « ielinashylla

  3. Pingback: Hurra för mig och utlottning på det! « Bokdivisionen

Kommentera

