Lycka och läslista

Igår letade jag desperat efter en bok som kunde passa in på Femton böcker – nr 6 och lyckades till slut. (En bok som har med en onödig sak som gör mig ”lycklig” att göra.) Idag kom en bok i brevlådan som jag inte ens mindes att jag efterfrågat. Sådant gör mig också lycklig! Jag googlade lite för att se var mitt intresse för denna bok väcktes, jag tycker nämligen om att veta varför jag valt att läsa en bok, men jag fann nästan inget alls skrivet om den på bloggar så jag gissar att jag ”bara” fallit för texten hos Damm förlag. Heja du som skrivit den texten!

Jag ser mycket fram emot att läsa boken men den åker inte överst på listan utan… vänta

1. 11/22/63 till bokprat 27 aug
2. Betvingade om den ramlar ner i brevlådan häromkring
3. Illdåd till 4 sep
4. Örfilen till 10 sep
5. Cirkoli till barnboksprat
6. Mina fräknar!

Ja, där någonstans kanske? Fast jag har bara läst en klassiker till Lyrans klassikersommar så jag borde egentligen peta in en sådan också. I september har jag också åtagit mig att läsa En komikers uppväxt för Pocketlovers TRE PÅ TRE. Hm, man kanske borde sjukskriva sig?

20120816-181749.jpg

2 responses to “Lycka och läslista

  1. Spännande böcker:-) Läser just nu Illdåd. Örfilen läste jag förra sommaren. King står i hyllan och vinkar (borde kanske varit med i makeutmaningen;-). Och Betvingade kommer jag nog att läsa såsmåningom…

Kommentera

