Så blev jag Booked igen

Efter ett antal misslyckade försök att boka Booked-böcker insåg jag att felet var att jag hos dem uppgivit min mejl hit till bloggen. Den mejlen eftersänds till min privata mejl och kommer därför ca 20-30 min förskjuten. När det gäller Booked så handlar det numera om sekunder för att få fatt i en bok och efter att ha bytt mejladress hos dem så gick det nu bättre.

Boken i fråga är Illdåd av Thomas Eriksson och jag är eventligen osäker på om det är något för mig. På omslaget står det thriller och Forma books kategoriserar den som ”deckare, thrillers, spänning”. Uppmärksamma läsare av denna blogg torde känna till min tveksamhet inför deckare. Så varför tackade jag då ja till den? Jag är fullt upptagen med sista delen av 1Q84, jag ska läsa närmare 900 sidor 11/22/63 till den 27 aug, jag har lovat recensera en 500 sidor lång fantasyungdomsbok till barnboksprat inom en snar framtid och Booked kräver att jag ska vara klar med Illdåd den 4 sep.

Jag må vara lite lagd åt det självplågande hållet (även om läsning nu är en högst trevlig sysselsättning) men det rätta svaret är: Jag vill så gärna vara med på enbokcirkelförallas bloggbokprat om boken eftersom det är så kul!

Så nu vet ni det.

20120801-195159.jpg

6 responses to “Så blev jag Booked igen

  1. Jag blev också booked på den här boken. Första någonsin! Jag har kanske inte samma läspress på mig själv som du, men jag kan ändå tendera att gå åt det självplågande hållet ibland eftersom jag älskar att läsa och ibland står där du står … ;P (:

    • Dessutom hade jag problem när jag hade hotmail kopplat till booked, men nu fungerar det bättre med gmailen och bloggens egna. (hotmailen fick booked-mejlen över en timma efter utskicket från dem osv)…

      • Grattis till din första Booked-bok! Tyvärr har jag inte tokgillat de tidigare men de utvidgar ens läsebanor vilket jag alltid uppskattat! Nä, fördröjning är inget vidare…

      • Jo, precis. Ibland behöver man lite ”måste-läsning” för att vidga sina syner eller testa någor man kanske inte annars hade läst. (: Vi får se vad vi tycker om boken sedan då! (:

  2. Jag hann inte med den hær gången. Men sjælva boken ær en av de jag ser fram mot att læsa i høst. Den førsta i serien gillade jag verkligen!

Kommentera

