Bokbloggsjerka 27-30 juli

Dags för veckans bokbloggsjerka igen:

Vilken är den bästa respektive sämsta bok du läst  år?

Hm, jag har läst tre femmor i år: Jane Eyre, Överenskommelser och Himmel och helvete. Allihop var meget, meget bra. Himmel och helvete var så sjukt vacker men Överenskommelser var så sjukt grymt allting. Jag väljer den. Oh boy, Simona, vilka förväntningar jag har på Betvingade.

Sämst? Lätt som en plätt. Allra hemskaste syster av Lina Forss.

8 svar till “Bokbloggsjerka 27-30 juli

  1. Den här Överenskommelser dyker upp lite överallt nu, tycker jag. Det får mig att börja fundera på vad jag har missat :)

  2. Överenskommelser, den var bra. Men jag har läst en som var bättre i mitt tycke, faktiskt. Men oj, vad jag också väntar på nästa bok av Simona Ahrnstedt!

    • Det är svårt att välja vilken som är bäst. Olika böcker passar en ju olika bra vid olika tillfällen. Jag har nog ingen bok som jag kan kröna till min genom tidernas största läsupplevelse, men däremot har jag flera sådana!

  3. Skriver upp Himmel och helvete på min lista :)

    Jag tyckte inte så mycket om Jane Eyre när jag läste den förra sommaren. För mig var det mest en okej bok.

  4. sv: Ja, fast däremot var jag inte speciellt förtjust i Cirkeln eller, gav den bara en tvåa enligt mina betyg. ;)

Kommentera

