Enkel mat. 116 sidor in i 1Q84 – första boken

Jag är inte alltför intresserad av matlagning, dvs jag äter gärna gott men föredrar om någon annan lagar den till mig. Ska jag bara laga något till mig själv blir det gröt, fil eller på sin höjd pasta med lite fetaost. 116 sidor in 1Q84 lagar Tengo mat åt sig själv.

Jag är ensam så jag lagar inget speciellt. Jag steker en torkad barracuda och river rättika, lagar misosoppa med purjolök och hjärtmusslor som jag ska äta med tofu, och så ska jag ha gurka med wakamealger i ättika och ris med kinakålspickles. Det blir bara det.

Fast det här kanske motsvarar typ havregrynsgröt med jordgubbssylt och mjölk plus en ostmacka i Japan?

2 svar till “Enkel mat. 116 sidor in i 1Q84 – första boken

  1. Haha, så himla härligt! Men ja, det är i alla fall vad jag skulle utgå ifrån. ;-) Eller att han normalt sett är himla ambitiös vad gäller matlagning.

Kommentera

