Bokbloggsjerka 29 juni – 2 juli

Dags för veckans bokbloggsjerka igen:

Vad läser du just nu?

Jag är lite lat så jag gillar Annikas lätta frågor! Just nu läser jag fortfarande Ugglemasken av Brigitte Gacha. Jag har inte riktigt krupit in i den ordentligt ännu och hoppas på att göra det nu i helgen. Jag läser också Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra av Liza Marklund och Lotta Snickare. Det är min s.k. bussbok, vilket betyder att det är den jag läser på väg till och från jobbet. I praktiken är jag för trött på morgnarna och för trött samt lite åksjuk på eftermiddagarna under bussresan. Dessutom kollar jag bloggar och fejsbookar så det blir inte så mycket läst. Det beror i och för sig på vad jag har för bok, den här är intressant och inte alls tung men tanken på den känns lite tung när jag sitter där på bussen och väljer mellan bok och mobil. Jag började också läsa 1Q84 av Haruki Murakami i helgen då vi var på landet men jag spar den till en liten tripp som kommer längre fram. Slutligen ska jag avsluta Tusen varv runt månen och tillbaks av Johannes Sandreyo som jag och nioåringen läser. Vi hann inte läsa ut den denna vecka och jag känner att jag verkligen måste få ihop en recension på den till barnboksprat nu snart. Den och typ åtta andra böcker!

14 svar till “Bokbloggsjerka 29 juni – 2 juli

  1. Det enda jag provat att läsa samtidigt är roman och noveller, men egentligen har inte det heller varit samtidigt. Novellerna har jag läst när jag varit mellan två böcker :)

  2. Jag läser också ofta flera olika böcker samtidigt, men helst då i olika format (fakta, noveller osv). JAg brukar inte läsa flera romaner samtidigt, då betyder det ofta att jag inte fastnat i någon av dem. Murakami tänkte jag läsa så småningom.

  3. Omslaget på Ugglemasken är så snyggt! Murakami vill jag gärna läsa, snart :)

  4. Haruki Murakami har jag läst en bok av hittills, Kafka på Stranden, den gillade jag väldigt mycket så ska ta itu med mer av honom :)

  5. Jag skulle inte kunna ha en skild bussbok, tror jag. Jag skulle vara så inne i min frukostbok att jag skulle ta den med mig till bussen, alternativt så inne i bussboken att jag absolut inte kan släppa den utan skulle läsa klart den när jag kom hem.

  6. Fick ”Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra ” när jag var på Datatjej konferens i Uppsala för nått år sedan tror jag det var men har inte läst den än.
    Känns som en bok som är kul och ha men inget jag orkar läsa från start till slut.

    Gillar du den?

Kommentera

