Bokbloggsjerka 25-28 maj

Dags för veckans bokbloggsjerka igen:

Nämn en bok som står på din önskelista just nu.

Jag har lite fullt upp, med allt möjligt, och har många planer och idéer. En plan är att lära mig att måla, vilket jag alls inte kan. En annan plan är att springa en halvmara, jag kom upp i 14 km innan vintern slog till, på den följde en liten skada och nu är jag nere på några ynka km igen. En tredje plan är att någon gång skriva något. Problemet är att jag inte har någon sådan där bok inom mig som vill ut men jag är väldigt intresserad av själva hantverket skrivande. Dessutom älskar jag att läsa om HUR man gör olika saker och ting så på min önskelista står Att skriva : en hantverkares memoarer av Stephen King. Fast den kommer nog stå kvar där i ytterligare tre år tills jag är klar med min utbildning.

14 responses to “Bokbloggsjerka 25-28 maj

  1. Det är en av väldigt få böcker av Stephen King som jag faktiskt inte har :)

  2. Den skall du absolut läsa! Jag har nog läst 3-4 böcker om skrivandets hantverk och Att skriva är den bästa.

  3. Jag håller med Henrik. Jag har en mängd böcker om skrivandets hantverk men jag återkommer alltid till Stephen Kings suveräna bok.

  4. Den vore intressant att läsa så där annars bara också, tror jag. Fast man inte håller på och ska skriva en bok, menar jag.

  5. Den vill jag också skaffa mig! :)

  6. Jag har hört en massa bra saker om den där boken och jag skulle också jättegärna vilja ha den, jag också :)

  7. Hm, den kände jag inte ens igen!
    Men att ha en massa planer känner jag igen…

Kommentera

