Vårliga böcker

Först kom det röda böcker hem till mig men sen ville jag ha en grön, som jag fick, och ytterligare en grön, som kanske får komma en annan dag, och idag var det dags för två till. Gröna alltså. Gröna böcker som i grön vår. En grön till nästa veckas bokcirkel och en grön till vårterminens sista kurs! Jag hoppas att jag kommer att uppskatta bägge, om än på olika sätt men de ska båda avverkas inom den närmsta veckan. Underst ligger Ledarskap i klassrummet av Christer Stensmo och ovanpå den Vi ses på Place de la Sorbonne av Justine Lévy.

Förresten vill jag ju ha Jellicoe Road också. Och Havsmannen. Och en grön skön sommar.

 

Kommentera

