Bokbloggsjerka 4-7 maj

Dags för veckans bokbloggsjerka igen:

Brukar du delta i bloggutmaningar och i så fall vilka? Finns det någon utmaning du saknar men som du själv inte orkar/vill/kan dra igång?

Brukar och brukar. Jag har ju inte bokbloggat så länge men svaret är självklart JA! Jag inledde året med att hoppa på Strindbergsutmaningen, sen gjorde jag mig en alldeles egen samboutmaning och efter det hittade jag en Murakami-utmaning. Allt detta skedde inom loppet av januaris första fyra dagar. I februari fick jag för mig att skapa mig en deckarutmaning och i mars gjorde jag mig en ungdomsboksutmaning. Sen blev jag tvungen att sammanfatta detta för mig själv och för några veckor sedan skapade jag en egen sida här på bloggen med namn Läsutmaningar 2012.

Utöver detta försöker jag att jerka varje helg och nån gång emellanåt har jag hängt på Lyrans tematrio. Jag gissar att jag kommer att hitta fler intressanta utmaningar att ev. hoppa på under denna jerka.

Läser jag några utmaningsböcker då? Nja, nu har ju inte mitt ”sommarlov” börjat än så jag hoppas på att läsa mycket mer i sommar när jag inte har några läxor efter jobbet. Sen finns det ju så många böcker här i världen… Lite som en 4-åring på väg mot handfatet för att tvätta händerna efter maten lyckas jag på väg mot en utmaningsbok titta än till höger, än till vänster och plocka upp massvis med intressanta böcker. Målet är ju inte förrän 31 dec så jag tror och hoppas att jag hinner. Angående om det finns någon utmaning som jag saknar så vet jag det när jag ser den, eller så skapar jag mig en egen bara!


9 responses to “Bokbloggsjerka 4-7 maj

  1. Det hade nog varit ett för mastigt schema för mig med alla de utmaningarna :)

  2. Oj vad många utmaningar! Intressant, men att du hinner!

  3. Den där samboutmaningen lät ju lite rolig! Min sambo är just nu inne på graphic novels som han försöker få mig hooked på.

    • I stil med Walking Dead då? Jag gillade iofs Namnsdagsflickan men annars är jag mer för ord än bilder rent generellt.

      • Ja, precis. Walking Dead och en massa annat liknande. Jag håller mig till mina ”vanliga” böcker men det kan ju vara kul att för en stund dyka ner i någon annans värld.

      • Min sexåring gillar när sambon läser Walking Dead för honom men själv hoppar jag nog helst över. :-) Jag glömmer liksom att titta på bilderna men jag övar på det när jag läser bilderböcker och så. Alla konstnärer förtjänar ju samma respekt för sitt arbete.

  4. Det är ju lite högsäsong för läsutmaningar kring nyår, liksom för alla andra slags planer. Då får man ju nog säga att jag helt klart föredrar en läsutmaning framon det där att motionera mera eller gå ner i vikt..

    • Haha, ja, det har du ju rätt i att vi ska bli bättre nya människor kring nyår. Jag försöker att springa också men det är inget nyårslöfte utan något jag vill göra för att må bra. Dessutom är det mycket enklare att sätta fart med springandet nu på våren så att börja efter jul verkar mera krångligt. Då är det mer perfekt läge för att läsa.

Kommentera

