Tematrio – bokbloggar

Veckans tematrio hos Lyrans noblesser:

Berätta om tre bokbloggar du läser.

Jag känner mig fortfarande väldigt ny i det här med bokbloggar. Jag klickar runt och hittar många intressanta inlägg både här och där. Jag är inte så intresserad av att läsa långa recensioner och analyser utan faller mer för korta reflektioner kring lästa böcker, läsning och livet med böcker. Jag är också ute efter nya tips och infallsvinklar så att jag hela tiden kan utveckla mitt läsande, även om jag emellanåt faktiskt är hemskt konservativ också. Huruvida de rankas som kända eller okända vet jag inte riktigt men några av de som jag återkommer till är:

1. Fabulerat – det visade sig att vi båda gillar Murakami och att vi inte gärna läser deckare. Jag tycker också att det är intressant att hänga med på vad som händer i jobbvärlden för Josefin.

2. Bokhyllan i Pepparkakshuset har precis den typen av korta inlägg jag hinner med att läsa. Nödvändig information i portionsförpackning som går snabbt att läsa. Perfekt för en upptagen kvinna.

3. Feministbiblioteket har jag nyligen hittat till och där känner jag att jag kan hitta en hel del spännande litteraturtips i ett viktigt ämne.

6 svar till “Tematrio – bokbloggar

  1. Då är du lite som jag, förutom att jag inte ens har hittat tre jag verkligen följer. Jag klickar mest runt och läser det jag tycker verkar vara intressant.

  2. Å jag läser din blogg ju!

  3. Jag blir ju jätteglad att nämnas här! Åh, nu måste jag ju kolla in de två andra bloggarna du har tipsat om också!

Kommentera

